Pagina's

zondag 31 maart 2013

diy honeycomb pom-pom

Je ziet ze overal opduiken, de honeycomb pompom's. Maar wist je dat je ze ook gemakkelijk zelf kan maken? Op het web staan tal van handleidingen, maar ik volgde die van Mr. Printables



Wat je hiervoor nodig hebt is 'tissue paper' of zijdepapier. Bij AVA verkopen ze pakjes van 25 vellen van 50 op 70 cm. Volgens de handleiding van Mr. Printables heb je 50 vellen nodig voor een 'volle' bol, dus dat telt gemakkelijk (want die velletjes zijn zo dun!). Ik knipte rechthoekjes uit van 14 op 25 cm om een bol van 24 cm diameter te bekomen. De handleiding is heel duidelijk en legt elke stap in detail uit. In een uurtje maakte ik 2 pompons die meteen een plaatsje kregen in onze paasboom.



Het gaat zo gemakkelijk dat je er alleen maar meer wil maken. En de tip om ze niet dicht te kleven met lijm maar met dubbelzijdig plakband is ook erg handig, zo kan je ze na gebruik gewoon dichtvouwen en sparen voor een volgende gelegenheid. 

Met de rest van het zijdepapier wil ik ook nog enkele 'tissue paper pom-pom's' maken zoals Martha Stewart hier uitlegt. 

10 opmerkingen:

Isabelle blogt zei

leuk!!

eva maria zei

Super zeg, dit wil ik zeker ook eens proberen! Dankjewel voor de tip!

JoChapeau zei

Supertof !

Oon zei

Het ziet er toch een hele klus uit. Al klinkt het precies niet zo.

Riet (Leven met Liv) zei

Oh, je ziet het verschil niet met gekochte, tof!

deSTOeFFERIJ zei

Waw! En echt zo simpel? Wij probeerden eens een "magic origami ball" (te googlen...) en daar is geen beginnen (ttz, geen einde) aan!

Pretty cool stuff zei

Ik lees hier juist op een andere blog (hilde@home) dat jij in de libele vermeld staat met je blog!!! Hoe cool is dat Julie????
Katrien x

Unknown zei

de max! ik heb er gewoon van de hema hangen :) luie ik..


www.mamajulesbrussels.blogspot.com

Sweet Sienna Hope zei

superleuk is dat!!!

Lisanne van de Klift zei

Goh, ik ben echt onder de indruk. Ze zien er fantastisch uit! Knap! En super leuke tip, thanx!

Liefs Lisanne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...