Pagina's

maandag 14 mei 2012

SOS biais bochtjes

Enkele weken terug zag ik in een hippe boetiek in Brussel een prachtig ritstasje afgewerkt met leren biais. Ik 'pinde' het ideetje ter plekke in mijn 'do it yourself'-board :)
Bij Verkempinck in Oostende vond ik prachtige bronzen skai-band die ik als biais zou gebruiken. Helaas niet met de gebruikelijke biais-plooitjes, een eerste voorteken van de mislukking? Alhoewel ik eerder al ronde slabbetjes afwerkte met biais, lukte het me deze keer niet om de bochtjes netjes af te werken. Nu ik de foto nog eens bekijk, had ik beter met beige gestikt, met zwarte garen zie je natuurlijk elk foutje. Maar los daarvan, weet iemand nog tips of handleidingen? 
Het modelletje vind ik echt leuk, dus wordt sowieso vervolgd...


7 opmerkingen:

Ballétoile zei

Ik ben daarmee ook eens hopeloos de mist in gegaan dus snap je teleurstelling. Jammer genoeg heb ik geen tips om het beter te doen

Guy en Dina zei

Dedju geen tips nee..ziet er nochtans wel uit als een absoluut-top-tasje! Hopelijk krijg je het snel gefixt!

Atelier Ampersand zei

Doodzonde, want't is keischoon. Ik blijf volgen, zou wel graag het antwoord weten.

Petits Pirates zei

Zou het kunnen dat de richting van de bandstof verkeerd is? Als ik tutorials zie over het zelf maken van biais, wordt er altijd schuin geknipt. Maarrr... ik ben een nerd op techniek gebied. Lang leve internet!

Unknown zei

bij zulke bochtjes trek ik altijd kei hard aan de biais. het lijkt heel onnatuurlijk, maar eens gestikt geeft het best een goed effect.
trekken dus.

Bregit zei

De toilettas is wel erg mooi geworden ondanks de bochtjes van het biaisband.
Satijnband is iets stugger als gewoon biaisband en misschien is het niet schuin van draad? als je de hoeken doet meer aan het band trekken en zonodig het met paperclip of haarspeldjes vastzetten, dit is wat ik je als tip kan geven, succes!!!
Groetjes van Bregit

My lovely life zei

Ahummm, niet echt tips om het beter te doen behalve dan idd met beige stikken ;-))) zodat het minder opvalt...maar eerlijk, ik vind het een schoon zakje en zou er zeker niet over vallen!
Katrien

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...