Pagina's

woensdag 23 april 2008

Bloed geven doet leven!


Dit heeft niets met koken of lezen te maken, maar toch krijgt dit belangrijk onderwerp een plaatsje op mijn blog. Ik ben daarnet bloed gaan geven en zou iedereen willen aansporen om dit ook te doen!

Wat is er zo leuk aan bloed geven?

- Een goede daad is altijd leuk! En dit is niet zomaar een goeie daad zoals een oud vrouwtje over straat helpen (ook doen natuurlijk!), door bloed te geven kan je echt levens redden!

- Telkens als je bloed geeft wordt je bloed volledig getest in een labo en bij eigenaardigheden word je hiervan verwittigd binnen de 14 dagen. Een gratis medische check-up in feite!

- De dokters en verpleegsters zijn echt vriendelijk en vooral ook professioneel! Er blijft altijd een verpleegster bij je die indien nodig al je vragen beantwoordt. :) Vragen die ik gesteld heb : Hoeveel bloed stroomt er door ons lichaam? Afhankelijk van je gewicht tussen de 5 en 8 liter. Hoeveel bloed wordt er bij me afgenomen? 400ml, bij grote mannen kan dat iets meer zijn. Hoelang kan het bloed bewaard worden? 42 dagen! Is er echt een tekort aan bloed? Ja!

- Bloed geven duurt slechts een klein uurtje 1x om de 3 maanden!

- Na het bloed geven krijg je nog iets te drinken en te eten (koekjes)

- Telkens als je bloed geeft krijg je 1 kadobon, daarmee kan je achteraf een kadootje kiezen! Voor 1 kadobon krijg je bijvoorbeeld 1 pakje Oxfamkoffie of -thee. Voor 2 bonnen koos ik een leuk boek!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...